The MEMBANGUN START UP BERBASIS USAHA MINUMAN BERBAHAN DASAR LOKAL
Keywords:
Start Up Minuman, Berbahan Dasar Lokal, Flytea dan FlychoAbstract
The culinary business itself has not undergone significant changes from year to year and remains a constant presence in society. Moreover, the culinary business is one of the most resilient businesses, thus offering immense and promising opportunities. Food startups utilize media and technology to introduce and offer their products. Food startups focus on developing food businesses based on local wisdom and natural resources. This is done through various means such as the establishment of businesses or startups related to food production and processing. One of the most profitable and promising businesses in recent years has been the trendy beverage business, particularly chocolate and tea drinks like flytea and flychoco. However, there are several challenges: (1) The high demand for flytea and flychoco, but the number of stands or booths is still limited. (2) The marketing of flytea and flychoco is still done door-to-door.
References
Ernawati, Widi Dwi. Dyah Metha Nurftriasih. Rika Wijayanti. Rosy Aprieza Puspita Zandra. Fathimatus Zahro Fazda Oktavia. 2021. Pelatihan Usaha Minuman “Kekinian” Untuk Meningkatkan Jiwa Kewirausahaan Santri Ppsq. 8(2) 2407-4357, 2807-9353.
Asy-Syadzili, 2021. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat 2021 https://j-abdimas.polinema.ac.id/index.php/abdimas/issue/view/13 , 8(2).
Kriswahyudi, Gugus. 2022. Membangun Kewirausahaan Dalam Perspektif Ekonomi Islam. Jurnal Islamic Economic and Banking.
M. Husain Kasim, R. B. 2021. Strategi Pemberdayaan UKM Sarabba Rajana Yang Berdaya Saing Di Pasar Produk Minuman Sulawesi Selatan. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat tabikpun, 2(3), 2745-7699, 2746-7759.
Margie, Lyandra Aisyah. Yulianto. Dimas Ramdhani Triputra & Maman Darmansyah. 2020. Pengantar Bisnis. Tangerang Selatan: Unpam Press Redaksi.
Muammar, dkk. 2018. Perkembangan Warung Kopi Di Kota Banda Aceh Dari Tahun (1974-2017). Jurnal Ilmiah Mahasiswa, 3(1), 30-39.
Mudo, S. 2015. Apa Itu Bisnis Startup dan Bagaimana Perkembanganya. Techinasia. Retrieved from: https://id.techinasia.com/talk/apa itubisnis-startup dan bagaimanaperkembangannya
Nugraha, A.E.P. dan Wahyuhastuti, N. 2017. Start Up Digital Business: Sebagai Solusi Penggerak Wirausaha Muda. Jurnal Musamba.
Priambada, Swasta. 2015. Manfaat Penggunaan Media Sosial Pada Usaha Kecil Menengah (UKM). Seminar Nasional Sistem Informasi Indonesia.
Rahmawati, C. S., Mulyati, A., & Mulyati, D. J. 2021. Pengaruh Gaya Hidup, Inovasi Produk dan Daya Tarik Iklan Terhadap Keputusan Pembelian pada Konsumen di Umama Gallery Surabaya.
Saputra, A. 2015. Peran Inkubator Bisnis dalam Mengembangkan Digital Startup Lokal di Indonesia. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Universitas Surabaya, 4(1), 1–24. http://www.journal.ubaya.ac.id/inex.php/jimus/article/view/1022/821
Suendro, Ginanjar. 2010. Analisis pengaruh inovasi produk melalui kinerja pemasaran untuk mencapai keunggulan bersaing berkelanjutan. Jurnal Sains Pemasaran Indonesia. Ix (2) 230-243.
Swastha, Basu. 2001. Manajemen Pemasaran Modern. Yogyakarta: Bpfe.
Tjiptono, Fandy. 2008. Pemasaran Strategik. Penerbit: Andi Offset. Yogyakarta
Yolanda, Olfa. 2021. Prospek Pengembanganusaha Minuman Thai Tea Dalam Meningkatkan Pendapatan Pada Bisnis Waralaba Cafe Teanol Di Kec. Telanaipura Kota Jambi. Jambi: Universitas Islam Negeri Sultan Thaha Saifuddin.